Profese online 2012, 5(1):5-10 | DOI: 10.5507/pol.2012.002

VÝZNAM INTERNÍ KOMUNIKACE V MANAGEMENTU NEMOCNICE

Jana Holá
Katedra informatiky, managementu a radiologie, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Pardubice, Česká republika

Cíl: Cílem výzkumného šetření bylo zjistit stav a význam interní komunikace v konkrétním zdravotnickém zařízení a doporučit opatření k jejímu zlepšení.

Metody: V souladu s cílem práce byl proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů s top managementem nemocnice, a také proběhla analýza základních předpokladů (prvků) efektivní interní komunikace. Byly identifikovány hlavní faktory ovlivňující interní komunikaci a jejich vliv a význam byl následně ověřován kvantitativním výzkumem - dotazníkovým šetřením mezi zaměstnanci.

Výsledky: Byly potvrzeny hypotézy o významu interní komunikace a jejího vlivu na pracovní chování a výkony, byly zhodnoceny základní předpoklady pro efektivní interní komunikaci a doporučeno jejich konkrétní zlepšení.

Závěr: Lze konstatovat, že se potvrdil signifikantní význam interní komunikace ve zkoumané nemocnici. Pracovníci vnímají interní komunikaci jako důležitou a shodují se, že ovlivňuje jejich pracovní výkon a pracovní chování a jednání. Nemocnice neměla správně nastavené některé předpoklady pro fungování interní komunikace, ale následně přijala opatření k jejich zlepšení.

Klíčová slova: interní komunikace, management, nemocnice

Zveřejněno: duben 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Holá, J. (2012). VÝZNAM INTERNÍ KOMUNIKACE V MANAGEMENTU NEMOCNICE. Profese Online5(1), 5-10. doi: 10.5507/pol.2012.002
Stáhnout citaci

Reference

  1. BARON, A., ARMSTRONG, M. 2007. Human Capital Management: Achieving Added Value Through People. 1st ed. London: Kogan Page, 2007. 226 p. ISBN 978-0-7494-4938-4.
  2. EASHW - Evropské agentura pro bezpečnost a ochranu zdraví. 2010. European Survey of Enterprises on New and Emerging Risk. Poslední revize 15. 2. 2011 [cit. 2011-06-06]. Dostupný z WWW: http://osha.europa.eu/en/slc_cse_search_results.
  3. GLADKIJ, I. et al. 2003. Management ve zdravotnictví. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
  4. HOLÁ, J. 2006. Interní komunikace ve firmě. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 235 s. ISBN 978-80-251-1250.
  5. HORÁKOVÁ, I., STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H. 2008. Strategie firemní komunikace. 2. vyd. Praha: Management Press, 2008. 254 s. ISBN 978-80-7261.
  6. HOLÁ, J. 2011. Jak zlepšit interní komunikaci. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011. 317 s. ISBN 978-80-251-2636-3.
  7. KOUBEK, J. 2004. Řízení pracovního výkonu. 1. vyd. Praha: Management Press, 2004. 209 s. ISBN 978-80-7261-116-1.
  8. MILLER, K. 2009. Communication Theories: Perspectives, processes and context. 2nd ed. Boston: Wadsworth Cengage Learning, 2009. 355 p. ISBN 0-07-293794-7.
  9. PECÁKOVÁ, I., NOVÁK, I. HERZMANN, J. 1998. Pořizování a vyhodnocování dat ve výzkumech veřejného mínění. Praha: Oeconomica, 2004. 145 s. VŠE v Praze. ISBN 80-2450-753-6.
  10. WRIGHT, M. 2009. Gower handbook of Internal Communication. 1st ed. Farnham: Gower Publishing, 2009. 468 p. ISBN 0-5660-8689-1.
  11. YATES, K. 2006. Internal Communication Effectiveness Enhances Bottom-Line Results. Journal of Organizational Excellence. 2006, vol. 25, no. 3, p. 71-79. ISSN 1531-6653. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.