Profese online 2009, 2(3):155-166 | DOI: 10.5507/pol.2009.014

VÝSKYT PSYCHICKÝCH PROBLÉMOV U DETÍ NA ZÁKLADNÝCH ŠKOLÁCH

Martina Pochybová1, Igor Ondrejka2, Zuzana Tokoš1
1 Ústav ošetrovateľstva, Jesseniova lekárska fakulta v Martine, Univerzita Komenského, Bratislava, Slovenská republika
2 Psychiatrická klinika, Jesseniova lekárska fakulta v Martine, Univerzita Komenského, Bratislava, Slovenská republika

v práci sme sa zamerali na problematiku identifikácie psychických problémov u detí na základných školách. Cieľom práce bolo identifikovať spektrum výskytu psychických problémov u detí na základných školách v ročníkoch 1. - 9. Spektrum výskytu psychických problémov bolo posudzované pomocou Conners Rating Parent Scale (CRPS)(Conners, 1972). Zistila sa početná prítomnosť psychických problémov u detí na základných školách v zastúpení od porúch s príjmom jedla, k úzkostným poruchám, hyperaktivity a problémom s učením.

Klíčová slova: psychické problémy, deti, základné školy, CPRS

Zveřejněno: červenec 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Pochybová, M., Ondrejka, I., & Tokoš, Z. (2009). VÝSKYT PSYCHICKÝCH PROBLÉMOV U DETÍ NA ZÁKLADNÝCH ŠKOLÁCH. Profese Online2(3), 155-166. doi: 10.5507/pol.2009.014
Stáhnout citaci

Reference

  1. ANASTOPOULOS, A.D., SHELTON, T.L., DuPAUL, G.J., GUEVREMONT, D.C. 1993. Parent training for attention-deficit hyperactivity disorder: Its impact on parent functioning. Journal of Abnormal Child Psychology. 1993, vol. 21, no. 5, p. 581 - 596. ISSN 1573-2835. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  2. BÜHRING P. 2000. Kinder- und Jugendpsychiatrie: Angemessene Behandlung Kinder- und Jugendpsychiatrie. Deutsche Ärzteblatt. [online]. 2000, vol. 97, no. 42. [cit. 2008-02-18]. Dostupné z WWW:<http://www.aerzteblatt.de/v4/archiv/artikel.asp?id=24701>
  3. FILIP. V. et al. 1997. Praktický manuál psychiatrických posudzovacích stupnic. 1. vyd. Praha: Psychiatrické centrum, 1997. 214 s. ISBN 80-85121-06-09.
  4. GALLUCCI, F., BIRD, H.R., BERARDI, C., GALLAI, V., PFANNER, P., WEINBERG, A. 1993. Symptoms of attention-deficit hyperactivity disorder in an Italian school sample: findings of a pilot study. Journal of American Academy of Child Adolescent Psychiatry. 1993, vol. 32, no. 5, p. 1051 - 1058. ISSN 1527-5418. Přejít k původnímu zdroji...
  5. PACLT, I., FLORIAN, J. 2007. Psychofarmakoterapie dětského a dorostového věku. 3. vyd. Praha: Grada, 2007. 400 s. ISBN 80-7169-506-8.
  6. ROESER, R. W. 2001. To cultivate the positive... introduction to the special issue on schooling and mental health issues. Journal of School Psychology. 2001, vol. 39, no. 2, p. 99 - 110. ISSN 0022-4405. Přejít k původnímu zdroji...
  7. ROWLAND, A.S., UMBACH, D.M., CATOE, K.E., STALLONE, L., LONG, S., RABINER, D. et al. 2001. Studying the epidemiology of attentiondeficit hyperactivity disorder: screening method and pilot results. Canadian Journal of Psychiatry. [online]. 2001, vol.46, no. 10, p. 931 - 940. ISSN 0706-7437. [cit. 2008-02-18]. Dostupné z WWW: http://ww1.cpa-apc.org:8080/Publications/Archives/CJP/2001/December/PDF/study.pdf Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  8. STOEP, A. V., WEISS, N.S., McKNIGHT, B., BERESFORD, S.A.A., COHEN, P. 2002. Which measure of adolescent psychiatric disorder - diagnosis, number of symptoms, or adaptive functioning - best predict adverse young adult outcomes? Journal of Epidemiology and Community Health. 2002, vol. 56, no. 1, p. 56 - 65. ISSN 1470-2738. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  9. WHO: Prevention of Mental Disorders. Effective Interventions and Policy Options. Summary Report, Geneva, 2004, p. 21. [online]. [cit. 2008-02-18]. Dostupné z WWW: http://www.who.int/mental_health/evidence/en/prevention_of_mental_disorders_sr.pdf

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.