Profese online 2009, 2(4):176-185 | DOI: 10.5507/pol.2009.017

MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE VE ZDRAVOTNICTVÍ JAKO JEDNA ZE SLOŽEK C-MIXU

Jana Bellová
Ústav sociálního lékařství a zdravotní politiky, Lékařská fakulta, Univerzita Palackého, Olomouci, Česká republika

Tato teoretická studie se zabývá kategorizací typů komunikace ve zdravotnictví jakožto jednou ze stěžejních složek marketingového C-mixu. Ten tvoří základ marketingové strategie daného zdravotnického zařízení, která je pro jeho fungování v tržním prostředí či v prostředí smíšené ekonomiky nezbytná. Jednotlivé kategorie komunikace v rámci zdravotnického zařízení je proto třeba charakterizovat, porozumět jejich významu a na základě tohoto je pak strategicky řídit.

Klíčová slova: marketingový C-mix, komunikace v rámci zdravotnického zařízení, pacient

Zveřejněno: říjen 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Bellová, J. (2009). MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE VE ZDRAVOTNICTVÍ JAKO JEDNA ZE SLOŽEK C-MIXU. Profese Online2(4), 176-185. doi: 10.5507/pol.2009.017
Stáhnout citaci

Reference

  1. EXNER, L., RAITER, T., STEJSKALOVÁ, D. 2005. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1.vyd. Praha: Professional Publishing, 2005. 188 s. ISBN 80-86419-73-8.
  2. FORET, M. 2006. Marketingová komunikace. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2006. 464 s. ISBN 80-251-1041-9.
  3. KOTLER, P. et al. 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 1048 s. ISBN 97880-247-1545-2.
  4. STRNAD, L. 2003. Marketing ve zdravotnictví. In GLADKIJ, I. et al. Management ve zdravotnictví. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2003. 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
  5. VENGLÁŘOVÁ, M., MAHROVÁ, G. 2006. Komunikace pro zdravotní sestry. 1.vyd. Praha: Grada publishing, a.s., 2006. 144 s. ISBN 80-247-1262-8.
  6. ZLÁMAL, J., BELLOVÁ, J. 2005. Ekonomika zdravotnictví. 1.vyd. Brno: NCO NZO, 2005. 206 s. ISBN 80-7013-429-1.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.