PT Journal AU Blanar, V Pospichal, J TI Vim, ze vim, aneb: Testy s mirou jistoty pro hodnoceni znalosti studentu zdravotnickych oboru SO Profese Online PY 2016 BP 1 EP 8 VL 9 IS 1 DI 10.5507/pol.2016.001 DE Hodnoceni s mirou jistoty; didakticky test; hodnotici system; edukace v osetrovatelstvi; student; vseobecna sestra AB Vychodiska: Predkladany zpusob hodnoceni pocitacovych testu vychazi z potreby snizit riziko tipovani spravnych odpovedi pri testovani velkeho mnozstvi studentu zdravotnickych oboru. System vede studenty k uvedomovani si svych chyb a odecita body za neuvedomele chyby.Cil: Porovnat vhodnost metody testu s mirou jistoty oproti testu bez korekce tipovani pri hodnoceni znalosti studentu zdravotnickych oboru.Metody: Znalostni test prubezneho hodnoceni latky z anatomie podstoupilo 150 studentu. Jednalo se o pocitacem hodnocenych 40 dichotomickych uloh s korekci na hadani pomoci miry jistoty. Vysledky byly prepocitany na korekci pomoci odectu bodu a na vysledky bez korekce.Vysledky: Prumerna hodnota obtiznosti testovych polozek Q dosahovala hodnoty 22,3. Presto s korekci vysledku pomoci miry jistoty byl median 49,2 % z pozadovanych 70 %. Bez korekce byl median vysledku testu 77,5 %.Zavery: Hodnoceni pomoci miry jistoty se zda byt ke studentum prilis prisne, avsak jestlize by studenti testovanou latku skutecne dobre ovladali, byli by uspesni. Velkym prinosem oproti jinym korekcnim mechanismum na hadani je vetsi stratifikace vysledku podle miry neuvedomelych chyb a otipovanych odpovedi. ER